Undervisningsstilen

Københavns Guitarskole arbejder efter rollespilstankegangen. Lærerne bruger sig selv som rollemodeller ved at spille for eleverne og formidle deres egen kærlighed til instrumentet og guitarspillet. Opmuntring og ros spiller en central rolle i guitarundervisningen.

Mikkel Andersen, der ejer Københavns Guitarskole, har mere end 30 års erfaring i at undervise børn på kommunale musikskoler og på sin egen guitarskole, hvor han underviser ca. 40 børn om ugen.

Forældre kalder ham en fremragende underviser og et pædagogisk naturtalent. De fremhæver Mikkel Andersens evne til at være nærværende og behandle børnene individuelt.

Hvis eleverne har haft en dum dag i skolen, mærker Mikkel Andersen det, spørger til deres dag og tilbyder dem et stykke slik – også kaldet ”medicin” – så det er lettere at komme i gang.

Anerkendelse: Mikkel Andersen underviser ca. 40 børn om ugen.

Han lægger vægt på at se og anerkende hvert enkelt barn og undervise dem ud fra deres behov.
Foto: Simon Bauer

Undervisning i Guitarskolen

Hvad synes forældrene om guitarundervisningen?

Forældre på Københavns Guitarskole er meget glade for den måde, guitarlærer Mikkel Andersen underviser deres børn på. De roser ham bl.a. for at tale i øjenhøjde til børnene.

”Mikkel er rigtig god, tålmodig, afslappet, grundig og struktureret. Han arbejder også med detaljer og noder.

Han taler ikke kun om musik, men spørger børnene, hvordan det går i skolen. Han er god til at tage en pause og snakke lidt. Han er også god, når han spiller med børnene i grupper til sammenspil. Hvis de mindre børn larmer, er han god til at få ro igen uden at blive irriteret”.

– Patrick Marsden, Mollys far

”Mikkel er god til at rose, selv de små ting. Det er vigtigt, når børn er små. Han lægger vægt på det positive. Der er ingen pegepind, som man bliver slået i hovedet med.

Børnene skal øve det, de kan, der er ingen kritik, det er bare op på hesten igen, hvis de ikke har fået øvet”.

– Simon Oxby, Storms far

”Mikkel er rolig og pædagogisk på en behagelig måde og meget nærværende, når han underviser. Han er god til at læse børn individuelt. Det er tydeligt, at han er passioneret med det, han laver.

Vi faldt for den måde, han tackler børn på og lærer fra sig på”.

– Thyu VuAlvins mor

Københavns
Guitarskole

Guitarundervisning af børn og voksne i København